Infobar icon

Dodaj nadruk do koszyka lub produkty OUTLET

Kategorie
 
 
 
PL 2
 
 
 
 
 
 

Ogólne warunki sklepu internetowego GIVsport

Postanowienia wprowadzające

1.1. Operator

  • Sklep internetowy pod adresem https://www.givsport.pl  (zwany dalej „sklepem internetowym”) prowadzony jest przez firmę GIVsport s.r.o. z siedzibą pod adresem Pod lipami 96, Liptovský Hrádok 033 01, zarejestrowaną w rejestr handlowy Sądu Rejonowego w Żylinie, wydział: z oo, wpis nr. 66444/L, numer identyfikacyjny: 50 527 584 (zwany dalej „operatorem” lub „sprzedawcą”), połączenie bankowe: Slovenská sporiteľňa, a.s, nr. konto: SK98 0900 0000 0051 1988 0466. Dodatkowe dane Sprzedawcy istotne dla kontaktu Konsumenta ze Sprzedawcą to:

e-mail: info@givsport.pl

tel. Nr: +421 902 166 753

1.2. Kupujący

 

  • 1.2.1. Kupującym jest każda osoba fizyczna lub prawna, która zawarła ze sprzedawcą umowę na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem https://www.givsport.pl  (zwana dalej „kupującym”).

  • 1.2.2. Konsumentem jest kupujący – osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu (zwana dalej „konsumentem”).

  • 1.2.3. Przedsiębiorca to kupujący – osoba nie będąca konsumentem. Za przedsiębiorcę uważa się także każdą osobę, która zawiera umowy związane z własną działalnością gospodarczą, produkcyjną lub podobną działalnością w ramach samodzielnego wykonywania swojego zawodu, albo osoba działająca w imieniu lub na rachunek przedsiębiorcy (zwana dalej jako „przedsiębiorca”).

1.3. Warunki biznesowe

 

  • 1.3.1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) regulują wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży zawartej pomiędzy sprzedającym a kupującym za pośrednictwem sklepu internetowego ( zwana dalej „umową kupna”).

  • 1.3.2. Warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna. O ile w umowie kupna lub jej załącznikach nie określono wyraźnie odbiegających ustaleń lub ważność niektórych postanowień niniejszych warunków nie jest wyłączona lub w inny sposób zmieniona przez umowę kupna lub inną wyraźną umowę pomiędzy operatorem a kupującym, niniejsze warunki w przeciwnym razie mają zastosowanie do wzajemnych stosunków umawiających się stron.

  • 1.3.3. Stosunki prawne pomiędzy sprzedawcą a konsumentem, które nie są wyraźnie uregulowane, regulują odpowiednie przepisy ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks cywilny ze zmianami (zwany dalej „Kodeksem cywilnym”), ustawa nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 2007/2013. 372/1990 Zb. o wykroczeniach ze zm. (dalej jako „Ustawa o ochronie konsumentów”), ustawa nr. 102/2014 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa (zwana dalej „ustawą o ochronie konsumentów w sprzedaży towarów”). towarów na podstawie umowy zawartej na odległość”), wszystko w brzmieniu późniejszych przepisów prawa.

  • 1.3.4. Stosunki prawne pomiędzy sprzedawcą a przedsiębiorcą, wyraźnie nieuregulowane, regulują odpowiednie przepisy ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami późniejszymi przepisami.

  • 1.3.5. Niniejszy regulamin obejmuje także procedurę reklamacyjną sprzedawcy (zwaną dalej „Procedurą reklamacyjną”), prowadzoną zgodnie z właściwymi przepisami Ustawy o ochronie konsumentów, Ustawy o ochronie konsumentów w przypadku sprzedaży towarów na podstawie umowy zawartej na odległość, za pomocą której sprzedawca informuje konsumentów o warunkach i sposobie rozpatrywania reklamacji, trybie składania i rozpatrywania reklamacji, reklamacji oraz sugestiach konsumenckich, w tym informuje o tym, gdzie można składać reklamacje oraz o przeprowadzaniu napraw gwarancyjnych towarów zakupionych w sklepie internetowym .

  • 1.3.6. Sprzedawca zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 1 litera n) ustawy o ochronie konsumentów, sprzedając towar na podstawie umowy zawartej na odległość, informuje konsumenta, że ​​nie zobowiązał się do przestrzegania żadnego kodeksu postępowania.

2. Zawarcie umowy kupna

 

2.1. Oferta towarów

 

  • Oferta towaru oznacza wybrany towar, oferowany za pośrednictwem katalogu znajdującego się na stronie sklepu internetowego, o którym sprzedawca informuje konsumenta przed zawarciem umowy sprzedaży lub przed wysłaniem zamówienia, w sposób jasny i zrozumiały, podać główne cechy towaru lub charakter usługi, a także inne wymagane przepisami prawa fakty w zakresie odpowiednim ze względu na zastosowany środek komunikacji.

2.2. Porządek

 

  • 2.2.1. Kupujący może złożyć zamówienie korzystając z formularza znajdującego się na stronie sklepu internetowego. Kupujący tworząc zamówienie za pomocą formularza wybiera interesujący go towar, wybiera potrzebną ilość, sposób transportu (patrz art. 2.4.1.) i sposób płatności (patrz art. 2.5.1.), natomiast Konsument przesyła zamówienie do Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

  • 2.2.2. Wysyłając zamówienie, kupujący potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszym regulaminem i ma świadomość, że częścią zamówienia jest obowiązek zapłaty ceny zakupu. Kupujący, przedsiębiorca również potwierdza to poprzez wysłanie zamówieniay w pełni zgadza się z niniejszymi warunkami sprzedawcy.

2.3. Zawarcie umowy kupna

 

  • 2.3.1. Stosunek umowny między sprzedawcą a konsumentem zostaje nawiązany poprzez dostarczenie zamówienia towaru z obowiązkiem zapłaty przez konsumenta sprzedawcy. Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez przesłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Konsumenta.

  • 2.3.2. Stosunek umowny pomiędzy operatorem a przedsiębiorcą powstaje poprzez doręczenie potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które operator przesyła przedsiębiorcy na adres elektroniczny podany przez przedsiębiorcę podczas tworzenia zamówienia.

  • 2.3.3. Koszty poniesione przez kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (np. koszty połączenia internetowego lub koszty komunikacji telefonicznej) pokrywa kupujący sam.

2.4. Rodzaj transportu

 

  • 2.4.1. O ile w umowie kupna nie określono inaczej, sposób dostawy towaru określa sprzedawca. W przypadku, gdy sposób transportu zamówionego towaru zostanie uzgodniony na podstawie wniosku kupującego, kupujący ponosi wszelkie dodatkowe koszty związane z wybranym sposobem transportu w przypadku odstąpienia od umowy w ustawowym terminie 14 dni, tj. Konsument ponosi różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranym przez Konsumenta a kosztem najtańszego powszechnego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.

  • 2.4.2. Wysłanie zamówionego towaru oznacza wysłanie go na adres podany przez kupującego podczas tworzenia zamówienia. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że do ceny zamówionego towaru może zostać doliczony koszt wysyłki/transportu zamówionego towaru, zgodnie z aktualnym cennikiem przewoźnika.

  • 2.4.3. W przypadku żądania przez kupującego wysyłki towaru za granicę, do ceny zamówionego towaru doliczane są koszty wysyłki/transportu zamówionego towaru za granicę, o czym sprzedawca poinformuje wcześniej kupującego.

2.5. Metoda płatności

 

  • 2.5.1. Operator oferuje do wyboru następujące formy płatności: kartą płatniczą przez Internet, przelewem po skompletowaniu zamówienia, gotówką przy odbiorze przy odbiorze towaru od przewoźnika lub gotówką przy odbiorze osobistym w punkcie sprzedaży Operatora . Nie ma to wpływu na prawo sprzedawcy do dopuszczania wyłącznie przedpłaty w uzasadnionych przypadkach.

  • 2.5.2. Decydując się na płatność kartą płatniczą przez Internet, Kupujący po skompletowaniu zamówienia zostanie przekierowany na serwer płatności innej firmy, gdzie uzupełni niezbędne dane dotyczące płatności. Po sprawdzeniu ich ważności, zamówienie zostanie potwierdzone, a z konta Kupującego zostanie pobrana kwota równa cenie zakupu.

  • 2.5.3. Wybierając płatność przelewem, kupujący wpłaca cenę za zamówienie przed jego realizacją na rachunek bankowy operatora, wskazując symbol zmienny, którym jest numer zamówienia i który kupujący otrzymuje po skompletowaniu zamówienia, natomiast towar zostanie wysłany do kupującego dopiero po zaksięgowaniu ceny zakupu na koncie sprzedającego.W przypadku towaru w formie przelewu cenę zakupu uważa się za zapłaconą w dniu wpływu odpowiedniej kwoty na konto sprzedającego.

  • 2.5.4. W przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze towaru od przewoźnika, kupujący przyjmuje do wiadomości, że do ceny zamówionego towaru może zostać doliczony koszt płatności za pobraniem, zgodnie z aktualnym cennikiem przewoźnika.

  • 2.5.5. Ceny oferowanych towarów i usług podawane są z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (zwanego dalej „VAT”), chyba że w cenie wyraźnie wskazano, że cena jest podana bez podatku VAT.

2.6. Prawa i obowiązki wynikające z zawarcia umowy sprzedaży

 

  • 2.6.1. Operator ma obowiązek dostarczyć kupującemu zamówiony towar po uzgodnionej cenie, a kupujący ma obowiązek przyjąć towar i zapłacić cenę zakupu, obejmującą koszty wybranego sposobu transportu towaru.

  • 2.6.2. W przypadku naruszenia przez kupującego warunków umowy kupna lub warunków handlowych, operator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy kupna, chyba że prawo stanowi inaczej. W takim przypadku kupujący ma obowiązek zrekompensować operatorowi wszelkie szkody, a przede wszystkim zwrócić operatorowi wszelkie koszty związane z jego zamówieniem, w szczególności koszty wysyłki towaru, chyba że kupujący je przejmie.

  • 2.6.3. Kupujący ma obowiązek podczas składania zamówienia podać prawidłowe i prawdziwe dane. Dane niezbędne do zawarcia umowy kupna podane przez kupującego są przez sprzedawcę uważane za prawidłowe.

  • 2.6.4. Wszelkie powiadomienia od Sprzedającego w jakikolwiek sposób związane z zamówieniem, lub z umową kupna, mogą zostać dostarczone kupującemu na adres elektroniczny podany na jego koncie użytkownika lub podany przez kupującego w zamówieniu.

2.7. Bony podarunkowe i kody rabatowe

 

  • 2.7.1. Podczas tworzenia zamówienia kupujący może wpisać kody zawarte na zakupionych bonach podarunkowych oraz kody rabatowe udostępnione przez operatora zgodnie z jego regulaminem.

  • 2.7.2. O ile operator wyraźnie nie określił inaczej, bony podarunkowe lub kody rabatowe:

  • o nie można stosować wielokrotnie;

  • o nie można ze sobą łączyć;

  • nie można wykorzystać na zakup dodatkowych bonów

  • 2.7.3. W przypadku odstąpienia od umowy kupna z jakiegokolwiek powodu lub innego uzasadnionego zwrotu zakupionego towaru przez kupującego sprzedającemuna podstawie kodu rabatowego kupującemu przysługuje zwrot kwoty/płatności, którą sprzedawca rzeczywiście otrzymał od konsumenta na podstawie umowy lub w związku z nią.

  • 2.7.4. Jeżeli bon upominkowy lub kod rabatowy ma ograniczony okres ważności, kupujący jest uprawniony do wykorzystania bonu upominkowego lub kodu rabatowego jedynie przed jego upływem. Sprzedawca nie zapewnia pieniędzy ani żadnej innej formy rekompensaty za niewykorzystaną wartość bonu upominkowego lub kodu rabatowego.

  • 2.7.5. Bon podarunkowy lub kod rabatowy nie podlegają wymianie na pieniądze. Jeżeli kupujący zakupi towar po cenie niższej niż wartość bonu podarunkowego lub kodu rabatowego, nie przysługuje mu zwrot wartości bonu podarunkowego lub kodu rabatowego ani nowy bon podarunkowy lub kod rabatowy na pozostałą część kwoty wartości pierwotnie wykorzystanego bonu upominkowego lub kodu rabatowego.

  • 2.7.6. W przypadku wykorzystania bonu upominkowego lub kodu rabatowego z naruszeniem obowiązujących u Operatora zasad korzystania z przedmiotowych bonów upominkowych i kodów rabatowych, operator ma prawo odrzucić tak zastosowany bon upominkowy lub kod rabatowy i odstąpić od zawartej umowa kupna.

3. Dostawa towaru

 

3.1. Data dostarczenia

 

  • 3.1.1 Operator, uwzględniając poniższe warunki, zobowiązuje się wysłać towar kupującemu w możliwie najkrótszym terminie, nie później niż 30 dni od dnia zawarcia umowy. W przypadku płatności kartą płatniczą w Internecie za pośrednictwem bramki płatniczej lub przelewem bankowym po skompletowaniu zamówienia, operator wyśle ​​towar dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na jego rachunku bankowym.

  • 3.1.2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane opóźnieniem w wysłaniu lub dostarczeniu towaru z przyczyn niezależnych od sprzedawcy.

3.2. Transport, dostawa i odbiór towaru

 

  • 3.2.1. Konsument nabywa prawo własności zakupionego towaru poprzez jego przejęcie. Przedsiębiorca przyjmuje do wiadomości, że nabywa własność towaru dopiero po całkowitym zapłaceniu całej ceny zakupu za zamówiony towar. Z chwilą odebrania towaru ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi także na kupującego.

  • 3.2.2. Do dostawy towaru dołączony jest dowód zakupu, który zawiera datę sprzedaży, opis produktu (nazwę i ilość produktu), cenę zakupu (wskazującą cenę pojedynczego produktu oraz całkowitą cenę zapłaconą przez konsumenta) oraz informację o sprzedającym (nazwa i adres sprzedającego)). Na żądanie sprzedający prześle kupującemu dokument podatkowy w formie elektronicznej.

  • 3.2.3. Sprzedawca radzi kupującemu, aby przy odbiorze towaru od przewoźnika sprawdził nienaruszony stan opakowania towaru i w przypadku jakichkolwiek błędów niezwłocznie powiadomił przewoźnika, jednocześnie informując sprzedawcę. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, zaleca się kupującemu nie odbieranie przesyłki od przewoźnika i sporządzenie protokołu uszkodzeń przesyłki. Podpisując list przewozowy, kupujący potwierdza, że ​​opakowanie przesyłki zawierającej towar było nienaruszone i nieuszkodzone.

  • 3.2.4. Kupujący ma obowiązek bez zbędnej zwłoki zgłosić Sprzedającemu reklamację z tytułu uszkodzeń mechanicznych towaru, niezgodności towaru z umową itp., które nie były widoczne przy przejmowaniu przesyłki od przewoźnika.

  • 3.2.5. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub w inny sposób niż określono w zamówieniu, kupujący obowiązany jest ponieść koszty związane z powtórną dostawą towaru, Lub koszty związane z inną metodą dostawy.

  • 3.2.6. Operator uprawniony jest do zapłaty kosztów związanych z transportem towaru w wysokości zgodnej z aktualnym cennikiem przewoźnika realizującego wybrany sposób przewozu towaru, przy czym wysokość kosztów związanych z transportem wskazana jest w opcjach transportu w sklepie internetowym sprzedawcy.

  • 3.2.7. Bezpłatna wysyłka: Tylko klienci, którzy zamówią powyżej minimalnej wartości 100 EUR, są uprawnieni do bezpłatnej wysyłki.

3.2. Wady towaru

 

  • 3.3.1. Towar ma wady, jeżeli nie odpowiada specyfikacji podanej w Ofercie Towaru zgodnie z pkt. 2.1. niniejsze warunki. Sprzedawca odpowiada za wady, które towar posiada w chwili przejścia ryzyka uszkodzenia towaru; za wady powstałe po tym terminie sprzedawca odpowiada tylko wtedy, gdy powstały na skutek naruszenia jego obowiązków w trakcie dostawy towaru. Sprzedawca odpowiada za wady produktu objęte gwarancją sprzedawcy w zakresie rękojmi.

  • 3.3.2. Jeżeli jest to wada dająca się usunąć, kupujący ma prawo do jej bezpłatnego, terminowego i prawidłowego usunięcia. Sprzedawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć wadę. Zamiast usunięcia wady kupujący może żądać wymiany towaru, a jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany tej części, jeżeli nie pociągnie to za sobą nieproporcjonalnych kosztów dla sprzedającego w stosunku do ceny towaru towaru lub wagi wady. Zamiast usunięcia wady sprzedawca może zawsze wymienić towar wadliwy na idealny, jeśli nie sprawi to kupującemu poważnych trudności.

  • 3.3.3 Jeżeli chodzi o wadę, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru jako rzeczy wolnej od wad, kupujący ma prawo wymienić towar albo odstąpić od umowy. Te same prawa przysługują kupującemukupującemu, jeżeli wadę można usunąć, ale kupujący nie może prawidłowo korzystać z rzeczy ze względu na ponowne pojawienie się wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W przypadku innych niedających się naprawić wad, kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki od ceny przedmiotu.

4. Odstąpienie od umowy kupna

 

4.1. Odstąpienie od umowy kupna przez kupującego

 

  • 4.1.1. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie kupującemu – konsumentowi zgodnie z niniejszym artykułem regulaminu, tj. osoba fizyczna będąca jednocześnie kupującym i przy zawieraniu i wykonywaniu umowy nie działa w zakresie swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu.

  • 4.1.2. Jeżeli umowa sprzedaży zawierana jest na odległość (za pośrednictwem sklepu internetowego) lub poza lokalem sprzedawcy, a jednocześnie sprzedawca terminowo i prawidłowo przekazał konsumentowi informację o prawie odstąpienia od umowy, warunki, termin i tryb skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, w tym formularz odstąpienia od umowy (zgodnie z przepisami § 3 ust. 1 lit. h) ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży towarów na podstawie art. umowa zawarta na odległość) i pod warunkiem jednoczesnego spełnienia warunków wymaganych przez prawo, konsumentowi zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów w przypadku sprzedaży towarów na podstawie umowy zawartej na odległość przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży bez podając przyczynę i bez żadnych sankcji w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru (zwany dalej „prawnym terminem na odstąpienie od umowy”).

  • 4.1.3. Jeżeli sprzedawca udzielił konsumentowi informacji, o której mowa w akapicie poprzednim dopiero później, jednak nie później niż w terminie 12 miesięcy od rozpoczęcia biegu terminu do odstąpienia od umowy, o którym mowa w akapicie poprzednim, termin do odstąpienia od umowy wygasa z upływem 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo dopełnił obowiązku informacyjnego.

  • 4.1.4. Jeżeli sprzedawca nawet w dodatkowym terminie, o którym mowa w akapicie poprzednim, nie udzielił konsumentowi wymaganych przepisami prawa informacji o możliwości i sposobie odstąpienia od umowy, termin do odstąpienia od umowy upłynie po upływie 12 miesięcy i 14 dni od daty otrzymania towaru.

  • 4.1.5. Towar uważa się za odebrany przez Konsumenta z chwilą, gdy konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, odbierze wszystkie części zamówionego towaru, albo jeżeli towary zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są osobno, z chwilą odebrania ostatniego dostarczonego towaru; dostarcza towar składający się z kilku części lub kawałków, z chwilą otrzymania ostatniej części lub ostatniej sztuki; dostarcza towar wielokrotnie w ustalonym terminie, z chwilą przyjęcia pierwszego dostarczonego towaru.

  • 4.1.6. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru, jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  • 4.1.7. Operator przedłuża przysługujące Konsumentowi prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość o 90 dni kalendarzowych od dnia odebrania towaru (zwane dalej „przedłużonym/wydłużonym terminem na odstąpienie od umowy”), bez podawania przyczyny i bez kar. Konsument przyjmuje jednak do wiadomości, że w ramach przedłużonego/wydłużonego 90-dniowego okresu odstąpienia od umowy po upływie ustawowego 14-dniowego okresu odstąpienia od umowy zgodnie z poprzednim akapitem, konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy spełni następujące warunki :

  • towar jest kompletny, nieuszkodzony i w miarę możliwości w nieuszkodzonym, oryginalnym opakowaniu;

  • nie nosi śladów użytkowania; A

  • towar jest w sposób oczywisty nieużywany, jeżeli podlega częściowej lub całkowitej ochronie prawa autorskiego lub jest przeznaczony do jednorazowego spożycia; w tym samym czasie

  • Bony podarunkowe i kody rabatowe” zgodnie z pkt. 2.7 nie zostały zastosowane. niniejsze warunki.

  • 4.1.8. Jeżeli konsument (i) w ustawowym 14-dniowym terminie odstąpienia od umowy powiadomi operatora o swoim odstąpieniu od umowy lub (ii) w ramach przedłużonego/wydłużonego 90-dniowego okresu odstąpienia od umowy (tj. rozpoczynającego się 15 dnia od dnia otrzymania towaru) powiadamia operatora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a także zgodnie z niniejszym regulaminem, że odstępuje od umowy i jednocześnie zwraca towar w tym terminie nie później niż 90 dni od daty otrzymania towaru umowa kupna zostaje anulowana od początku. Aby odstąpić od umowy Konsument może skorzystać z dowodu zakupu, który otrzymał wraz z zakupionym towarem lub niniejszego ogólnego formularza odstąpienia od umowy i reklamacji. W formularzu należy podać co najmniej imię i nazwisko konsumenta, numer zamówienia, opis towaru oraz numer konta, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy.

  • 4.1.9. Konsument w tym terminie ma prawo rozpakować i przetestować towar w sposób analogiczny, jak zwykle przy zakupie w klasycznym sklepie stacjonarnym, w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, właściwości i funkcjonalności towaru. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy sprzedaży w ustawowym terminie 14 dni, Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru, które powstało na skutek takiego obchodzenia się z towarem, wykraczającego poza zakres czynności niezbędne do określenia właściwości i funkcjonalności towaru. W przypadku, gdy Konsument odstąpi od umowy kupna w ciągu przedłużonego terminu 90 dni (po upływie ustawowego terminu 14 dni), a zwracany towar jest niekompletny albo w sposób oczywisty jest używany lub uszkodzony, przedsiębiorca ma prawo do odszkodowania od Konsumenta.W takim przypadku (tj. w przypadku odstąpienia od umowy w ciągu przedłużonego terminu 90 dni po upływie ustawowego terminu 14 dni) sprzedawca zwróci kupującemu uzgodnioną cenę zakupu obniżoną o szkodę/kwotę odpowiadającą obniżonej wartości ceny zwracanego towaru.

  • 4.1.10. Konsument przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 6 ustawy o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów na podstawie umowy zawartej na odległość nie można odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:

a) świadczenie usługi, jeżeli jej świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta i konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, że poprzez wyrażenie tej zgody traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu pełnego świadczenia usługi, oraz jeżeli nastąpiło pełne świadczenie usługi;

b) sprzedaż towaru lub świadczenie usługi, której cena jest uzależniona od zmian cen na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie do odstąpienia od umowy;

c) sprzedaż towarów wykonanych według specjalnych wymagań konsumenta, towarów wykonanych na wymiar lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta;

d) sprzedaż towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu;

e) sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu;

f) sprzedaż towarów, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter mogą zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami;

g) sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić nie wcześniej niż 30 dni później, a ich cena uzależniona jest od ruchu cen na rynku, na które sprzedawca nie ma wpływu;

h) dokonywania pilnych napraw lub konserwacji, których Konsument wyraźnie żądał od Sprzedawcy; nie dotyczy to umów o świadczenie usług oraz umów, których przedmiotem jest sprzedaż rzeczy innych niż części zamienne niezbędne do naprawy lub konserwacji, jeżeli zostały zawarte w trakcie wizyty sprzedawcy u konsumenta, a konsument nie zamówił tych usług lub towaru w osiągnięcie;

i) sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych, książek lub programów komputerowych sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli Konsument rozpakował to opakowanie;

j) sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży na podstawie umowy o prenumeratę oraz sprzedaży książek dostarczanych w opakowaniach ochronnych;

k) świadczenie usług noclegowych w innym celu niż zakwaterowanie, przewóz rzeczy, najem samochodu, świadczenie usług gastronomicznych lub świadczenie usług związanych z spędzaniem wolnego czasu i zgodnie z którą sprzedawca zobowiązuje się świadczyć te usługi w uzgodnionym terminie lub w terminie uzgodniony termin;

l) dostarczanie treści elektronicznych w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli ich dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając tę ​​zgodę traci prawo odstąpienia od umowy.

4.2. Skorzystanie przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy

  • 4.2.1. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami poprzednich paragrafów niniejszego regulaminu, kontaktując się ze Sprzedawcą w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku; jeżeli umowa została zawarta ustnie, do skorzystania z przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy wystarczy jednoznaczne oświadczenie Konsumenta wyrażające wolę odstąpienia od umowy (zwane dalej również „oświadczeniem o odstąpieniu od umowy”). Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który otrzymał od Sprzedającego wraz z towarem lub przesłany drogą elektroniczną.

  • 4.2.2. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane do sprzedawcy nie później niż ostatniego dnia terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 4.1. niniejsze warunki. W przypadku odstąpienia od umowy umowa ulega rozwiązaniu od początku, natomiast wszelkie dodatkowe umowy związane z umową, od której Konsument odstąpił również również ulegają rozwiązaniu od początku.

  • 4.2.3. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni, Konsument ma obowiązek w terminie 14 dni odesłać towar lub przekazać go sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. dni od dnia odstąpienia od umowy. Towar należy wysłać na adres sprzedawcy, czyli GIVsport s.r.o., Pod lipami 96, 033 01 Liptovský Hrádok. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli towar został przekazany do transportu nie później niż w ostatnim dniu terminu.

  • 4.2.4. W przypadku odstąpienia przez kupującego-konsumenta od umowy sprzedaży w ciągu przedłużonego terminu 90 dni po upływie ustawowego terminu 14 dni, kupujący-konsument ma obowiązek zwrócić towar później, do końca 90 dnia od daty odbioru towaru, pod rygorem wygaśnięcia prawa do zwrotu ceny zakupu.

  • 4.2.5. Jeżeli konsument zgodnie z prawem odstąpi od umowy sprzedaży, przedsiębiorca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni po odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić wszystkie środki, w tym koszty dostarczenia towaru, w wysokości odpowiadającej najtańszy oferowany sposób dostawy towaru, w taki sam sposób, w jaki użył Konsumenta przy płatności. Sprzedawca zwróci Konsumentowi otrzymane środki w inny sposób, jeżeli Konsument wyraził na to zgodę i nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

  • 4.2.6. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Koszty dodatkowe to różnica pomiędzy kosztem dostawy wybranym przez Konsumenta, a kosztem najtańszego, powszechnego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.

  • 4.2.7. Konsument przyjmuje do wiadomości, że koszty dostarczenia towaru zostaną zwrócone dopiero w przypadku odstąpienia od umowy w całości.

  • 4.2.8. W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy sprzedaży, której przedmiotem jest sprzedaż towaru, przedsiębiorca nie ma obowiązku zwrotu konsumentowi otrzymanych środków/płatności przed wydaniem przez konsumenta (dostarczeniem) towaru lub do czasu, gdy konsument udowodni, że odesłał towar z powrotem do operatora.

  • 4.2.9. Jeżeli Konsument w uzasadniony sposób odstąpi od umowy sprzedaży, może uzgodnić ze Sprzedawcą, że koszty dostarczenia zamówionego towaru zostaną mu zwrócone poprzez tzw. „przesyłki zwrotnej”, tj. w formie zwrotu kosztów odesłania towaru do sprzedawcy. Jeżeli Konsument zwraca towar z jednego zamówienia w kilku przesyłkach, przysługuje mu prawo do użycia jednej etykiety.

  • 4.2.10. Konsument przyjmuje do wiadomości, że w przypadku odstąpienia od umowy poniesie koszty zwrotu towaru do sprzedawcy zgodnie z § 10 ust. 3 ustawy o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów na podstawie umowy zawartej na odległość, a w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość także kosztów zwrotu towaru, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać poniesione zwrócone pocztą.

  • 4.2.11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło na skutek takiego obchodzenia się z towarem, wykraczającego poza czynności niezbędne do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru.

  • 4.2.12. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy kupna bez upoważnienia i/lub z naruszeniem obowiązujących przepisów, a mimo to odeśle towar do operatora, towar nie zostanie przyjęty lub będzie przechowywany przez sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeks Cywilny.

  • 4.2.13. Jeżeli wraz z towarem kupujący otrzyma prezent, pomiędzy sprzedającym a kupującym zostaje zawarta umowa podarunkowa z klauzulą ​​zwolnienia, a w przypadku odstąpienia kupującego od umowy kupna, umowa podarunkowa związana z prezentem traci skuteczność a kupujący ma obowiązek oddać towar sprzedającemu w formie darowizny.

  • 4.2.14. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy, nie przysługuje mu zgodnie z postanowieniami § 8 ust. 5 ustawy o ochronie konsumentów w przypadku sprzedaży towarów na odległość prawo do zwrotu ceny za usługę dodatkową, jeżeli przedmiotem umowy dodatkowej jest świadczenie usługi i jeżeli usługa ta została w pełni wykonana (zwłaszcza cena za usługę płatności przy odbiorze).

4.3. Odstąpienie od umowy kupna przez operatora

  • 4.3.1. Operator zwraca uwagę na dobrą orientację w obszarze rynku sprzedawanego towaru, jednakże wyjątkowo może zaistnieć sytuacja, gdy nie będzie mógł dostarczyć zamówionego towaru na warunkach ustalonych w umowie kupna, lub w ogóle nie będzie mógł jej dostarczyć z przyczyn od niego niezależnych. Operator zastrzega sobie zatem w takich przypadkach prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z kupującym będącym przedsiębiorcą, a kupujący będący przedsiębiorcą wyraża zgodę na taki wyjątkowy przypadek.

  • 4.3.2. Operator ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej z kupującym będącym jednocześnie przedsiębiorcą, jeżeli dostawca zamówionego towaru sprzedającemu znacząco zmienił ceny, jeżeli nastąpiły istotne zmiany cen transportu towaru towaru lub jeżeli przedsiębiorca stwierdzi, że towar został omyłkowo zaoferowany po niewłaściwej cenie, a kupujący nie zaakceptował stosownej zmiany umowy kupna, tzw. wzrost ceny towaru lub wzrost kosztów transportu.

  • 4.3.3. Kupujący będący przedsiębiorcą przyjmuje do wiadomości, że sprzedający nie ma obowiązku zawarcia umowy kupna z kupującym będącym przedsiębiorcą. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że sprzedający ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej z kupującym niebędącym przedsiębiorcą, który w którymkolwiek z poprzednich stosunków dotyczących zobowiązań ze sprzedającym naruszył swój obowiązek w istotny sposób. Naruszenie poprzedniego stosunku umownego w istotny sposób traktowane jest dla celów odstąpienia od umowy jako działanie w rozumieniu § 345 Kodeksu handlowego.

  • 4.3.4. Jeżeli operator odstąpi od umowy kupna, ma on obowiązek niezwłocznie poinformować o tym kupującego na podany adres elektroniczny kupującemu podczas tworzenia zamówienia. Ponadto jest on zobowiązany do zwrotu kupującemu pełnej ceny zakupu towaru, o ile została ona już zapłacona lub obniżona zgodnie z niniejszymi warunkami i obowiązującymi przepisami prawa.

5. Warunki gwarancji

 

6. Możliwość alternatywnego rozstrzygania sporów

  • 6.1. Alternatywne rozstrzyganie sporów to postępowanie podmiotu alternatywnego rozstrzygania sporów zgodnie z ustawą o alternatywnych sposobach rozstrzygania sporów konsumenckich (ustawa nr 391/2015 Dz. o alternatywnych sposobach rozstrzygania sporów konsumenckich oraz o zmianie niektórych ustaw, zwana dalej także: „Ustawa o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich”), której celem jest polubowne rozwiązanie sporu pomiędzy stronami sporu.

  • 6.2. Stronami sporu są Konsument, który złożył wniosek o wszczęcie alternatywnego rozstrzygnięcia sporu, oraz Sprzedawca, przeciwko któremu skierowany jest wniosek.

  • 6.3. Przedmiotem alternatywnego rozstrzygania sporów jest organ alternatywnego rozstrzygania sporów i upoważniona osoba prawna zarejestrowana na liście prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela /alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/ lista-przedmiotów-alternatywnego-rozwiązywania-sporów-konsumenckich). Organami alternatywnego rozstrzygania sporów są:

a) Urząd Regulacji Przemysłu Sieciowego;

b) Urząd Regulacji Łączności Elektronicznej i Usług Pocztowych;

c) Słowacka Inspekcja Handlowa;

d) Towarzystwo Ochrony Konsumentów (S.O.S.) Poprad;

e) Rzecznik Bankowy Słowackiego Stowarzyszenia Bankowego;

f) OMBUDSPOT, stowarzyszenie na rzecz ochrony praw konsumentów;

g) Słowackie Stowarzyszenie Towarzystw Ubezpieczeniowych.

  • 6.4. Konsument ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem zadośćuczynienia, jeżeli nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub uważa, że ​​Sprzedawca naruszył jego prawa, pisząc na adres e-mail info@givsport.pl  lub pocztą na adres: Pod lipami 96, Liptovský Hrádok 033 01.

  • 6.5. Konsument ma prawo złożyć propozycję wszczęcia alternatywnego rozstrzygnięcia sporu (zwaną dalej także „propozycją”) dotyczącą przedmiotu alternatywnego rozstrzygnięcia sporu, jeżeli sprzedawca odpowiedział negatywnie na żądanie zgodnie z poprzednim akapitem lub nie ustosunkować się do niego w terminie 30 dni od dnia jego wysłania, w sposób i na warunkach określonych szerzej w Ustawie o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich.

  • 6.6. Przedmiot alternatywnego rozstrzygania sporu może odrzucić propozycję wszczęcia alternatywnego rozstrzygania sporu m.in. z następujących powodów:

a) jeżeli konsument złoży ofertę po upływie roku od dnia

1. doręczenia negatywnej odpowiedzi Sprzedawcy na żądanie Konsumenta o sprostowanie lub

2. bezskutecznego upływu terminu 30 dni od dnia, w którym Konsument wysłał Sprzedawcy żądanie sprostowania, na które Sprzedawca nie odpowiedział;

b) Konsument w sposób oczywisty nie próbował rozwiązać sporu w drodze kontaktu ze Sprzedawcą przed złożeniem oferty;

c) wymierna wartość sporu nie przekracza kwoty 20 euro; sprawa, której dotyczy propozycja, została już wcześniej rozstrzygnięta, a konsument został poinformowany o szczegółach swojego wniosku, natomiast propozycja nie zawiera żadnych nowych faktów, a alternatywne rozstrzygnięcie sporu byłoby oczywiście niecelowe z uwagi na całość okoliczności;

e) biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, jest oczywiste, że alternatywne rozwiązanie sporu można było osiągnąć jedynie przy nieproporcjonalnym wysiłku.

  • 6.7 Przedmiot alternatywnego rozstrzygania sporu ma obowiązek postępować niezależnie, bezstronnie, z należytą starannością zawodową, w celu rozstrzygnięcia sporu, mając na uwadze ochronę praw i uzasadnionych interesów stron sporu. Jeżeli po wnikliwej ocenie wszystkich ustalonych faktów oraz oświadczeń stron sporu okaże się, że strony sporu są zainteresowane polubownym rozwiązaniem sporu, podmiot alternatywnego rozstrzygania sporu sporządzi projekt porozumienia w sprawie rozstrzygnięcia sporu.

  • 6.8. Jeżeli strony sporu nie dojdą do porozumienia zgodnie z ustępem poprzednim, a przedmiot alternatywnego rozstrzygnięcia sporu, na podstawie faktów, które odkryje w trakcie alternatywnego rozstrzygania sporu, dojdzie do uzasadnionego wniosku, że sprzedawca naruszył prawa konsumenta zgodnie z przepisami o ochronie praw konsumentów zakończy alternatywne rozstrzyganie sporów wydając niewiążącą uzasadnioną opinię.

  • 6.9. Alternatywne rozstrzyganie sporów kończy się w dniu (a) zawarcia umowy o rozstrzygnięciu sporu; b) wydanie uzasadnionej opinii; c) odroczenie wniosku; d) śmierć lub stwierdzenie śmierci w przypadku strony sporu będącej osobą fizyczną; e) rozwiązanie bez następcy prawnego w przypadku strony sporu będącej osobą prawną; lub f) skreślenie upoważnionego podmiotu prawnego z listy.

7. Ochrona danych osobowych

7.1. Informacje osobiste

 

  • 7.1.1. Dane osobowe to dane dotyczące określonej lub możliwej do ustalenia osoby fizycznej, przy czym osobą taką jest osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio określić, w szczególności na podstawie powszechnie obowiązującego identyfikatora albo na podstawie jednej bądź większej liczby cech lub znaków sprawiających, że podnosi jego poziom fizyczny, fizjologiczny, psychologiczny, umysłowy, ekonomiczny i kulturowy lub tożsamość społeczna.

  • 7.1.2. Sprzedawca, jako podmiot przygotowujący przetwarzanie danych osobowych osoby zainteresowanej, przed pozyskaniem danych osobowych zgodnie z postanowieniami § 15 ustawy nr. 122/2013 Zb. o ochronie danych osobowych oraz o zmianie niektórych ustaw (dalej: „ustawa o ochronie danych osobowych”) zawiadamia osobę, której dane dotyczą, z wyprzedzeniem o danych wymaganych przepisami prawa, bezpośrednio po treści zgody osoby, której dane dotyczą.

  • 7.1.3. Sprzedawca niniejszym informuje kupującego, że zgodnie z § 10 ust. 3 litery b) Ustawa nr. 122/2013 Zb. w sprawie ochrony danych osobowych oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw (zwanej dalej „Ustawą o ochronie danych osobowych”), sprzedawca jako operator będzie przetwarzał dane osobowe kupującego w procesie zawarcia umowy kupna bez jego zgody jako osoby zainteresowanej, ponieważ przetwarzanie danych osobowych kupującego będzie realizowane przez sprzedającego w stosunkach przedumownych z kupującym, które odbywają się na żądanie kupującego, a przetwarzanie danych osobowych kupującego jest konieczne w celu wykonania umowy kupna, której kupujący jest jedną ze stron umowy. Operator jest zarejestrowany w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych.

  • 7.1.4. Strony umowy ustaliły, że kupujący, jeżeli jest konsumentem, ma obowiązek podać w zamówieniu sprzedającemu swoje imię i nazwisko, adres stałego zamieszkania wraz z kodem pocztowym, numer telefonu oraz adres e-mail. Strony umowy ustaliły, że kupujący, jeżeli jest przedsiębiorcą, ma obowiązek podać sprzedającemu w zamówieniu nazwę swojej firmy, adres siedziby wraz z kodem pocztowym, numer PESEL, numer telefonu i adres e-mail.

  • 7.1.5. Zaznaczając odpowiednie pole przed wysłaniem zamówienia, kupujący może wyrazić zgodę sprzedającemu zgodnie z § 11 ust. 1 i nast. ustawy o ochronie danych osobowych, w celu przetwarzania i przechowywania przez sprzedawcę jego danych osobowych, w szczególności wymienionych powyżej i/lub niezbędnych do działalności sprzedawcy w celu przesyłania informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary oraz przetwarzać je we wszystkich swoich systemach informatycznych w zakresie przesyłania informacji o nowościach, rabatach i promocjach na oferowane towary. Kupujący udziela sprzedającemu tej zgody na czas określony, do czasu realizacji celu przetwarzania danych osobowych kupującego. Po spełnieniu celu przetwarzania sprzedawca niezwłocznie usunie dane osobowe kupującego. Kupujący może w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w formie pisemnej.

  • 7.1.6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do prawidłowego i zgodnego z prawdą podania swoich danych osobowych (podczas rejestracji, na swoim koncie użytkownika lub przy składaniu zamówienia) oraz że ma obowiązek bez zbędnej zwłoki poinformować sprzedającego o zmianie swoich danych osobowych.

  • 7.1.7. Przetwarzając dane osobowe kupującego, sprzedawca może powierzyć podmiotowi trzeciemu rolę podmiotu przetwarzającego. Aktualne informacje o podmiotach przetwarzających dane osobowe znajdują się tutaj i zostaną również przesłane kupującemu na jego żądanie.

  • 7.1.8. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania w formie elektronicznej w sposób zautomatyzowany lub w formie drukowanej w sposób niezautomatyzowany.

7.2. Prawa osoby, której dane dotyczą

 

  • 7.2.1. Osoba poszkodowana ma prawo żądać od operatora na podstawie pisemnego wniosku

a) potwierdzenie, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące;

b) w ogólnie zrozumiałej formie informację o przetwarzaniu danych osobowych w systemie informatycznym w zakresie zgodnie z § 15 ust. 1 litera a) do e) punkty od drugiego do szóstego ustawy o ochronie danych osobowych; przy wydawaniu decyzji zgodnie z § 28 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych osoba, której dane dotyczą, ma prawo zapoznać się z procedurą przetwarzania i oceny operacji;

c) w ogólnie zrozumiałej formie dokładną informację o źródle, z którego uzyskał jej dane osobowe do przetwarzania;

d) w ogólnie zrozumiałej formie wykaz jej danych osobowych będących przedmiotem przetwarzania;

e) sprostowania lub likwidacji Twoich nieprawidłowych, niekompletnych lub nieaktualnych danych osobowych, które są przedmiotem przetwarzania;

f) likwidacji jej danych osobowych, których cel ustał; jeżeli przedmiotem przetwarzania są dokumenty urzędowe zawierające dane osobowe, może żądać ich zwrotu;

g) likwidacji jej danych osobowych będących przedmiotem przetwarzania, jeżeli doszło do naruszenia prawa;

h) zablokowania jej danych osobowych w związku z cofnięciem zgody przed upływem okresu jej ważności, jeżeli operator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.

  • 7.2.2. Na podstawie pisemnego wniosku osoba, której dane dotyczą, ma prawo sprzeciwić się operatorowi

a) przetwarzania jej danych osobowych, które według niej są lub będą przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego bez jej zgody, i żądania ich usunięcia;

b) wykorzystania danych osobowych, o którym mowa w § 10 ust. 3 litery d) Ustawa o ochronie danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego w korespondencji; Lub

c) podanie danych osobowych, o których mowa w § 10 ust. 3 litery d) Ustawa o ochronie danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego.

  • 7.2.3. Osoba dotknięta na podstawie pisemnej żądanie lub osobiście, jeżeli sprawy nie można odroczyć, ma prawo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych u Operatora w przypadkach z § 10 ust. 3 litery a), e), f) lub g) ustawy o ochronie danych osobowych, podając uzasadnione przyczyny lub przedstawiając dowody nieuprawnionej ingerencji w jej prawa i interesy chronione prawem, które w konkretnym przypadku zostały lub mogą zostać naruszone przez takie przetwarzanie dane osobiste; jeżeli nie sprzeciwiają się temu względy prawne i zostanie udowodnione, że sprzeciw osoby, której dane dotyczą, jest uzasadniony, operator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki zablokować i usunąć dane osobowe, wobec przetwarzania których osoba zainteresowana sprzeciwiła się oraz pozbyć się z nich natychmiast, o ile pozwalają na to okoliczności.

  • 7.2.4. Osoba poszkodowana na pisemny wniosek lub osobiście, jeżeli nie można odłożyć sprawy na później, ma ponadto prawo w każdej chwili sprzeciwić się Operatorowi i nie poddawać się decyzji Operatora wywołującej skutki prawne lub istotne skutki dla niego, jeżeli taka decyzja zostanie wydana wyłącznie na podstawie działań zautomatyzowanego przetwarzania jego danych osobowych. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo zwrócić się do operatora o rozpatrzenie wydanej decyzji w sposób inny niż zautomatyzowane przetwarzanie, przy czym operator ma obowiązek zastosować się do żądania osoby, której dane dotyczą, w taki sposób, aby osoba upoważniona miała decydująca rola w przeglądzie decyzji; Operator informuje osobę zainteresowaną o sposobie badania i wyniku ustaleń w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania. Osoba zainteresowana nie ma tego prawa tylko wówczas, gdy zostało to przewidziane w specjalnej ustawie, w której uregulowane są środki zapewniające uzasadnione interesy zainteresowanej osoby, lub jeżeli w ramach stosunków przedumownych lub w trakcie trwania stosunków umownych , operator wydał decyzję, na mocy której uwzględnił żądanie zainteresowanej osoby, lub jeżeli na podstawie umowy operator podjął inne odpowiednie środki w celu zapewnienia uzasadnionych interesów zainteresowanej osoby.

  • 7.2.5. Jeżeli dana osoba skorzysta ze swojego prawa

a) w formie pisemnej i z treści wniosku wynika, że ​​korzysta z przysługującego jej prawa, wniosek uważa się za złożony zgodnie z ustawą; żądanie złożone pocztą elektroniczną lub faksem osoba zainteresowana doręcza je na piśmie nie później niż w terminie trzech dni od dnia wysłania;

b) osobiście ustnie w protokole, z którego musi wynikać, kto skorzystał z prawa, czego się domaga oraz kiedy i kto sporządził protokół, jego podpis oraz podpis zainteresowanej osoby; operator jest obowiązany przekazać kopię protokołu zainteresowanej osobie;

c) w przypadku pośrednika, o którym mowa w lit. a) lub b), ma on obowiązek bez zbędnej zwłoki przekazać operatorowi to żądanie lub protokół.

  • 7.2.6. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, podejrzewa, że ​​jej dane osobowe są przetwarzane bez upoważnienia, może złożyć do urzędu wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie ochrony danych osobowych.

  • 7.2.7. Jeżeli dana osoba nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, jej prawa może wykonywać przedstawiciel ustawowy. Jeżeli dana osoba nie żyje, z praw przysługujących jej na mocy ustawy może korzystać osoba bliska.

  • 7.2.8. Kupujący zapoznał się z przechowywaniem tzw plików cookie na jego komputer. Kupujący poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej może ręcznie usunąć, zablokować lub wyłączyć poszczególne pliki cookies. Poszczególne pliki cookie można również blokować lub włączać tylko dla określonych stron. Bardziej szczegółowe informacje zawarte są w polityce plików cookies.

8. Postanowienia końcowe

 

  • 8.1. Językiem komunikacji pomiędzy operatorem a kupującym oraz językiem umowy kupna jest język słowacki. Zawarte umowy kupna są przez Operatora archiwizowane w formie elektronicznej i nie są dostępne dla innych osób.

  • 8.2. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okażą się nieważne lub nieskuteczne, fakt ten nie powoduje nieważności lub nieskuteczności pozostałych części Regulaminu lub umowy kupna.

  • 8.3. Treść niniejszego regulaminu może zostać zmieniona przez operatora. Zmieniony regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania. Zmiana nie ma wpływu na prawa i obowiązki Operatora i Kupującego powstałe przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu.

  • 8.4. Jeżeli relacja ustanowiona umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony umowy zgadzają się, że stosunek ustanowiony umową kupna, a także wszelkie spory z niej wynikające podlegają prawu Republiki Słowackiej.

  • 8,5. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Inspekcję handlową zapewnia właściwy urząd handlowy w swoim zakresie. Nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Organem nadzorczym zajmującym się ochroną kupującego jako konsumenta jest Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej dla regionu Bratysławy, Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava, http://www.soi.sk/sk/Podavanie- podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti .soi.

  • 8.6. Strony umowy uzgodniły, że sądy Republiki Słowackiej są właściwe dla wszelkich sporów pomiędzy operatorem a kupującym. Możliwe spory pomiędzy operatorem a konsumentem można również rozwiązać poza sądem. W takim przypadku konsument może skontaktować się z podmiotem pozasądowego rozstrzygania sporów, którym jest Słowacka Inspekcja Handlowa lub inna odpowiednia uprawniona osoba prawna wpisana na listę podmiotów zajmujących się alternatywnym rozstrzyganiem sporów prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej . Konsument może złożyć skargę także za pośrednictwem platformy alternatywnego rozstrzygania sporów RSO zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2007/2015. nr 524/2013 w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w internecie, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/WE (zwane dalej „rozporządzeniem w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w internecie”), dostępne online pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=SK. Operator zaleca, aby kupujący w pierwszej kolejności skorzystał z adresu e-mail info@givsport.pl w celu rozwiązania sytuację przed udaniem się na drogę pozasądową lub sądowe rozstrzygnięcie sporu.

W Liptowskim Hrádku 20.04.2018 GIVsport s.r.o.

 

Recenzje klientów

...

Dodaj odpowiedź na komentarz:

... Anuluj
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja